Publikacja w serwisie

Bookmark and Share

6403  odsłona

Witamy w Muzeum w Kwidzynie

Elżbieta Szcześnik

Nauczycielka przyrody w SP i biologii w Gimnazjum
kontakt: elakropa@poczta.onet.pl

 

  Witamy w muzeum w Kwidzynie

 

Karta pracy* dla ucznia jest zaproszeniem do muzeum przyrodniczego w Kwidzynie i propozycją przeprowadzenia zajęć z przyrody w obiektach muzealnych.

Dzieci, po otrzymaniu kart pracy, poruszają się po muzeum w dwójkach lub samodzielnie, swobodnie, własnym tempem.

Wypełniają proste zadania zawarte w kartach pracy i mają jeszcze czas na indywidualne zwiedzanie.

Nauczyciel zbiera karty pracy i omawia je na najbliższej lekcji przyrody w klasie.


*Karta pracy w postaci pliku typu .doc do pobrania tutaj (spod prawego klawisza!).

 

 

 


 Witamy w muzeum w Kwidzynie

  Oddział Muzeum Zamkowego w Malborku

 

Wpisz swoje imię i nazwisko ...........................................................................

 

1.  Nasza pierwsza wystawa to malarstwo.

Obrazy ....................................................................................... charakteryzują się spokojem i harmonią barw, mimo ich różnorodnej tematyki. W złocistych i pastelowych pejzażach czuje się oddech natury, zapach traw i kwiatów polnych, migotanie stonowanych barw. Raz słyszymy huk wodospadów, by za chwilę dotarł do nas ledwie słyszalny szmer płynącej wody w rzekach i strumieniach. Wszystko to prowadzi do refleksji nad pięknem otaczającej nas przyrody…

Jest też kilka obrazów o tematyce marynistycznej Żywioł morski przedstawiają np.:

 

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

Portrety i sceny figuralne zbliżają nas do ludzi różnych zawodów,  np.:

 

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

 

2. Idziemy na piętro naszego muzeum. Tutaj możemy zapoznać się z życiem naszych przodków.

Wyszukajmy zawody, jakie wykonywali; sprzęt, którego używali i który wytwarzali.

 

Dawny zawód

Eksponaty z nim związane

 

 

 

3. Nasze II piętro to wystawa przyrodnicza. Wypisz parki narodowe w Polsce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.  Zapoznaj się z przedstawicielami różnych zwierząt. Pogrupuj je według środowiska, w jakim żyją, obserwuj cechy ułatwiające im życie w danym środowisku.

gatunek

cechy charakterystyczne

a) ptaki związane z wodą

 

b) ptaki drapieżne

 

c) ptaki pozostałe

 

d) ssaki

 


Publikacja umieszczona w Serwisie Publikacji Nauczycieli ODA maj, 2002

 
 

Serwis ODA - Strona główna > Pełny katalog publikacji  |   Strona autora/ów  |

Zamknij okno

góra

Serwis jest prowadzony przez Wydawnictwo „e media”